Boka rum
Bokningskod
Ange bokningskod för att se ditt pris.
Boka

Kära gäst! Vårt köksgolv renoveras, därför serveras just nu frukosten i bistron och konferens Sottern vid receptionen.

Tider att ha koll på

Receptionens öppettider är 07:00 - 22:00.
Incheckning från kl 15:00.
Utcheckning fram till kl 12:00.
Restaurang öppet mån - lör 17-21.30. Söndag stängt.
Gym öppet 07:00 - 21:30

Av- och ombokning

Fullständiga av- & ombokningsvillkor framgår av din bekräftelse. 
På den här sidan har vi även samlat lite information angående de vanligaste av- & ombonkingsvillkoren. Där hittar du också information om hur du kan av- & omboka en vistelse genomförd via en bokningspartner så som Booking.com, Expedia.com och Hotels.com. 

Hitta till centrum

Best Western Eurostop är beläget cirka 3 km från Örebro centrum. Du kan enkelt ta dig till centrum från oss med både bil, buss och cykel.
Åker du bil, kör du över E18 och följ skyltarna mot centrum.
Med buss kan du ta linje nummer 1 mot Mosås eller linje nummer 2 mot Brickebacken. Bägge stannar precis vid Resecentrum. Tillbaka till hotellet tar du linje nummer 1 eller 2 mot Lundby och går av vid hållplatsen Eurostop. På bussarna kan du enkelt betala med bankkort. Busstidtabeller hittar du här

Några vägbeskrivningar

Örebro Airport - 15 km
Lost City - 4,8 km
MEGA FUN - 4,4 km
Boda Borg - 49 km
Marieberg galleria - 11,6 km
Yoump - 0,2 km
Wadköping & Stadsparken - 5 kmg

FAQ - frequently asked questions

När kan jag checka in & ut?
När kan jag checka in & ut?

Du får tillgång till rum från kl. 15.00 på ankomstdagen.
Senast klockan 12.00 på avresedagen skall du ha lämnat rummet. 
Går det att checka in tidigare eller ut senare?
Går det att checka in tidigare eller ut senare?

I mån av plats erbjuder vi tidig incheckning alternativt sen utcheckning.
Tänk på att avgifter kan tillkomma.
Sen ankomst efter 22.00. Meddela oss så snart som möjligt så får du instruktioner om hur du går tillväga vid ankomsten. 
När måste jag senast avboka?
När måste jag senast avboka?

Med våra mest flexibla bokningsvillkor och standardpriser kan du av- och omboka fram till klockan 16.00 på ankomstdagen. En paketbokning, det vill säga boende inkl. ex. entré till Lost City, måste avbokas senast 16.00 dagen innan ankomst. Bokningar som benämns som ”ej återbetalningsbara” kan inte av- eller ombokas utan kostnad. Se mer 
Jag har bokat via en extern bokningssida och vill ändra min bokning?
Jag har bokat via en extern bokningssida och vill ändra min bokning?

Om du bokat din vistelse via ex. Booking.com, Expedia, Hotels.com, Hotellpremien eller Hotelspecials,
vänligen kontakta respektive bokningssajt för hjälp med av- och ombokning.
Du kan se vilken sida du bokat din vistelse på din bekräftelse. 
När ska jag betala för vistelsen?
När ska jag betala för vistelsen? 

Du betalar vanligtvis vid incheckningstillfället.
Ska du bo fler än en natt kommer vi att genomföra en auktorisation av ditt betalkort.
Kvittot får du vid avresan.
Hur betalar jag för min vistelse?
Hur betalar jag för min vistelse?

Sedan 2019 är vi ett hotell varför det enbart är möjligt att betala med betalkort.
Vi accepterar de största utgivarna, VISA, MasterCard, American Express eller Diners.
Det går även bra att betala med Swish. 
Jag har tappat bort mitt kvitto kan jag få en kopia?
Jag har tappat bort mitt kvitto kan jag få en kopia?

Naturligtvis kan vi hjälpa till med det. Kontakta oss via telefon, 019-777 12 10 eller
via email, info@eurostoporebro.se så hjälper vi dig med detta.

Kan jag lägga till en extrasäng?
Kan jag lägga till en extrasäng?

Hotellet har 65st flerbäddsrum vilka har en integrerad våningssäng.
Därför finns inga extrasängar. Kontakta oss gärna via telefon, 019 - 777 12 10 eller
mail, info@eurostoporebro.se om du önskar boka för fler än 2 personer. 
Finns det rökfria rum?
Finns det rökfria rum?

Vi är stolta över att ha ett 100% rökfritt hotell.
Rökning är endast tillåtet på aviserad plats, utomhus.

Gäster som inte respekterar vårt rökförbud
debiteras 3000 SEK i saneringsavgift. 
Finns det djurvänliga rum på hotellet?
Finns det djurvänliga rum på hotellet?

Ja, vi tycker det är självklart att även fyrbenta familjemedlemmar ska få följa med,
därför har vi ett 15-tal djurvänliga rum. Mindre sällskapsdjur är varmt välkomna, utan extra kostnad.
Detta måste dock meddelas vi bokningstillfället för att säkerställa att tillgänglighet finns. 
Har ni allergivänliga rum?
Har ni allergivänliga rum?

Nej, däremot finns det rum som inte har heltäckningsmatta.
Allt bäddmaterial är allergivänligt men i vissa rum finns prydnadskuddar med dun.
Kontakta oss gärna om du har särskilda behov. 
Finns det anpassade rum?
Finns det anpassade rum?

Vi erbjuder rum som delvis är anpassade för rörelsehindrade. Detta betyder att badrummet
är större och utan tröskel samt har en dusch där det finns en enklare duschpall.
I alla anpassade rum finns även larm i badrummet samt vid sängen.

Vi kan även låna ut vibrerande larm till personer med hörselnedsättning. 
Finns det gym/pool/bastu på hotellet?
Finns det gym/pool/bastu på hotellet?

Vi erbjuder ett välutrustat gym med konditionsmaskiner, multigym och fria vikter.
Herr- & dambastu samt ett relaxrum finns, tyvärr ingen pool eller jacuzzi. 
Ingår parkering?
Ingår parkering? 

Hotellet erbjuder parkeringstillstånd genom EasyPark appen. Stäm av med receptionen för bästa pris. De två första timmarna är gratis. Är du eller blir medlem i Best Western Rewards så bjuder vi på hela parkeringsavgiften. 
Erbjuder hotellet WiFi?
Erbjuder hotellet WiFi?

Ja, alla gäster har tillgång till WiFi i hela hotellet. 
BWH(SM) hotels are independently owned and operated. ©2024 Best Western International, Inc.