INFORMATION COVID-19

Din och vår personals hälsa och välmående liksom trygghet är av vår största prioritet, det kommer säkert inte som en nyhet att vi sedan våren haft, och fortfarande, är mitt uppe i en pågående global pandemi med viruset,COVID-19. Därför vill vi informera dig om hur vi arbetar med att minska spridningen av viruset på vårt hotell.

Vi har utgått från de råd och riktlinjer som Folkhälsomyndigheten, Livsmedelsverket samt Världshälsoorganisationen, WHO, har tagit fram och reviderat våra interna riktlinjer och policys i enlighet med dessa för att öka säkerheten både för dig som vår gäst samt för våra medarbetare.
Vidare har även BWH Hotel Group tagit fram en så kallad minimum standards, vilket redovisar för vissa krav som vi, medlemshotell, åtagit oss att följa. Du kan läsa mer om vårt globala arbete, We Care Clean, här.

I och med dessa skärpta rutiner och åtgärder anser vi att driften av vår anläggning är säker för såväl gäster som medarbetare och vi välkomnar gärna alla som är känner sig friska. Nedan, kan du läsa mer om några av de uppdaterade rutinerna vi har, på avdelningsnivå.

Allmänna råd

  • Stanna hemma om du känner dig sjuk, även om symtomen kan tyckas vara milda. 
    Använd gärna handdesinfektion som komplement.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, i minst 20 sekunder. 
  • Hosta och nys alltid i armvecket eller i en pappersnäsduk som du sedan slänger.
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun. 
  • Avstå från fysiskkontakt som ex. ta i hand eller omfamna n¨ågon för att hälsa. 
  • Undvik större folksamlingar och att delta i större sociala sammanhang. 

Bistro

Avstånd & Distansering
För att avståndet skall hållas har vi möblerat vår kvällsrestaurang glesare, så att du kan röra dig fritt och samtidigt ha gott om utrymme till din bordsgranne. Vi ber er vänligen att tänka på att hålla avstånd till andra gäster och personal när ni besöker restaurangen. Plexiglas finns framför kassa, för din och personalens säkerhet. Enligt nya restriktioner är maxantalet per sällskap/bord 8 personer.

Desinfektion
Alla kontaktytor som bord, stolar och kortterminaler torkas med desinfektionsmedel regelbundet, detta för att minska risken för spridning av eventuella bakterier och viruspartiklar. Handdesinfektionsmedel finns tillgänglig i anslutning till betalkortterminaler så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du knappar din pinkod. 

Takeaway
Skulle du hellre vilja äta i lugn och ro på ditt rum, går det naturligtvis bra. Beställ din kvällsmåltid i restaurangen och ta med den till ditt rum. 
Önskar du hellre att vi kommer upp till ditt rum med beställningen, kan vi självklart hjälpa till med det så långt det är möjligt. 

Frukost

Avstånd & Distansering

I frukostmatsalen är det glest möblerat, varför du kan röra dig fritt mellan borden. För att hålla avstånd kring bufféområdet finns markering i golv och tak, om det är köbildning ber vi dig att sitta kvar vid bordet till dess att bufféområdet blivit glesare. Under veckodagarna äter många av våra gäster frukost under den första timman, varför vi gärna ser att ni som har möjlighet väntar tills efter kl. 07.15. Enligt nya restriktioner är antalet personer per sällskap/bord reglerat till max 8 stycken. 

Desinfektion
Handdesinfektion finns tillgängligt vid ingången till frukostmatsalen liksom i anslutning till buffén, så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du börjar att lägga för från buffén. Alla buffébord och kontaktytor som knappar på kaffe- och juicemaskin rengörs noggrant med desinfektionsmedel under och efter frukostserveringen. 

Takeaway
Ska du avresa innan frukosten börjat eller önskar du få äta frukost i lugn och ro på ditt rum, i bilen eller på din arbetsplats? Ingen fara, anmäl detta till receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan så ser vi till att du får en Best Breakfast to go. 

Gym

Vårt gym välkomnar gärna dig som gäst, dock har vi anpassade öppettider, vilka du hittar här

Avstånd & Distansiering
Då gymmet är begränsat och utrustningen är otymplig och tung har vi försökt att öka avstånden så gott det är möjligt, vi hoppas att du som gäst tar ditt ansvar och respekterar dina medgäster. 

Desinfektion
I gymmet finns alltid desinfektionsmedel som vi uppmanar alla att använda både före och efter träningsredskapen används. Som ett komplement finns även handdesinfektion tillgängligt. 

Konferens & Möten

Avstånd & Distansering
Vi anpassar alltid möteslokalerna efter grupperna och möblerar lokalerna med minst 1 meter mellan varje deltagare. Vid måltider dukar vi för max 4 personer per bord. 

Desinfektion
Före och efter varje mötestillfälle rengör vi noggrant bord och kontaktytor så som dörrhandtag, strömbrytare samt knappar på kaffemaskin etc med desinfektionsmedel. Desinfektionsmedel för händer finns även tillgängligt i publika ytor så som lobby, konferenslobby och utanför toaletter. Vid varje plats finner även desinfektionsmedel eller desinfektionsservetter att tillgå. 

Måltider
Alla måltider serveras som regel i vår matsal där vi dukar för max 4 personer per bord. Naturligtvis är vi lyhörda på om beställaren önskar något annat men enligt gällande regler placeras aldrig mer än 8 personer vid samma bord. Som regel serveras numera alla luncher på tallrik. Sallad och bröd finns på bordet liksom bubbel- och stilla vatten. Huvudrätten serveras dig sittande. 

Reception

Avstånd & Distansering
Vi ber er vänligen att hålla avstånd till andra gäster och personal, för att underlätta finns avståndsmarkeringar i golvet. 

Vidare finns plexiglas placerat framför datorskärmar, för din och personalens säkerhet. 

Desinfektion
Regelbundet torkar vi av receptionsdisken liksom kortterminaler och andra kontaktytor med desinfektionsmedel, för att ta bort eventuella bakterier och viruspartiklar. Handdesinfektionsmedel finns tillgängligt på receptionsdisken så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du exempelvis knappar din pinkod. Skulle du föredra att använda desinfektionsservetter finns även dessa till hands. 

Express Check-out
För att undvika köbildning vid avresa, rekommenderar vid att du betalar din nota kvällen före avresa. Då kan du enkelt och smidigt enbart lämna in din nyckel i vår express check-out låda, smidigt va? Vill du även få ditt kvitto digitalt kan vi maila det till dig, kom bara ihåg att säga till oss.

Städning

Hotellrum

Alla hotellrum städas noggrant efter varje avresa. Personalen använder handskar och rena trasor som byts mellan varje rum, för att minska risken för att sprida eventuell smitta vidare. Kontaktytor så som telefon, fjärrkontroll, dörrhandtag och strömbrytare etc desinficeras alltid. Personalen har även fått nya rutiner så att avreserum och stannarum inte blandas, även detta för att minska smittspridningen. 

Gemensamma ytor
Alla gemensamma ytor så som lobby, restaurang, frukostmatsal och offentliga toaletter, städas oftare. Även här desinficeras kontaktytor så som dörrhandtag, strömbrytare, hissknappar och ledstänger etc. 

Stannastädning
För att minska spridning av eventuell smitta mellan gästrummen har vi valt att ta bort det så kallade "stannastädet", det vill säga att om du önskar få städning under din vistelse behöver du be om det. Enklast är att du hänger ut skylten "vänligen städa rummet" innan du lämnar rummet för dagen. Du kan även meddela receptionen, vilka även kan hjälpa dig med att ge ut nya handdukar, extra toalettpapper, skräppåse, tvål eller andra förbrukningsartiklar. 

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2020 Best Western International, Inc. All rights reserved.