När kan jag checka in & ut?
När kan jag checka in & ut?

Du får tillgång till rum från kl. 15.00 på ankomstdagen.
Senast klockan 12.00 på avresedagen skall du ha lämnat rummet. 
Går det att checka in tidigare eller ut senare?
Går det att checka in tidigare eller ut senare?

I mån av plats erbjuder vi tidig incheckning alternativt sen utcheckning.
Tänk på att avgifter kan tillkomma.
När måste jag senast avboka?
När måste jag senast avboka?

Har bokat med våra mest flexibla bokningsvillkor kan du av- och omboka
fram till klockan 16.00 på ankomstdagen.

En paketbokning, det vill säga boende inkl. ex. entré till Lost City, måste
avbokas senast 16.00 dagen innan ankomst.

Bokningar som benämns som ”ej återbetalningsbara” kan inte av-
eller ombokas utan kostnad. 
Jag har bokat via en extern bokningssida och vill ändra min bokning?
Jag har bokat via en extern bokningssida och vill ändra min bokning?

Om du bokat din vistelse via ex. Booking.com, Expedia, Hotels.com, Hotellpremien eller Hotelspecials,
vänligen kontakta respektive bokningssajt för hjälp med av- och ombokning.
Du kan se vilken sida du bokat din vistelse på din bekräftelse. 
När ska jag betala för vistelsen?
När ska jag betala för vistelsen? 

Du betalar vanligtvis vid incheckningstillfället.
Ska du bo fler än en natt kommer vi att genomföra en auktorisation av ditt betalkort.
Kvittot får du vid avresan.
Hur betalar jag för min vistelse?
Hur betalar jag för min vistelse?

Sedan 2019 är vi ett hotell varför det enbart är möjligt att betala med betalkort.
Vi accepterar de största utgivarna, VISA, MasterCard, American Express eller Diners.
Det går även bra att betala med Swish. 
Jag har tappat bort mitt kvitto kan jag få en kopia?
Jag har tappat bort mitt kvitto kan jag få en kopia?

Naturligtvis kan vi hjälpa till med det. Kontakta oss via telefon, 019-777 12 10 eller
via email, info@eurostoporebro.se så hjälper vi dig med detta.

Kan jag lägga till en extrasäng?
Kan jag lägga till en extrasäng?

Hotellet har 65st flerbäddsrum vilka har en integrerad våningssäng.
Därför finns inga extrasängar. Kontakta oss gärna via telefon, 019 - 777 12 10 eller
mail, info@eurostoporebro.se om du önskar boka för fler än 2 personer. 
Finns det rökfria rum?
Finns det rökfria rum?

Vi är stolta över att ha ett 100% rökfritt hotell.
Rökning är endast tillåtet på aviserad plats, utomhus.

Gäster som inte respekterar vårt rökförbud
debiteras 3000 SEK i saneringsavgift. 
Finns det djurvänliga rum på hotellet?
Finns det djurvänliga rum på hotellet?

Ja, vi tycker det är självklart att även fyrbenta familjemedlemmar ska få följa med,
därför har vi ett 15-tal djurvänliga rum. Mindre sällskapsdjur är varmt välkomna, utan extra kostnad.
Detta måste dock meddelas vi bokningstillfället för att säkerställa att tillgänglighet finns. 
Har ni allergivänliga rum?
Har ni allergivänliga rum?

Nej, däremot finns det rum som inte har heltäckningsmatta.
Allt bäddmaterial är allergivänligt men i vissa rum finns prydnadskuddar med dun.
Kontakta oss gärna om du har särskilda behov. 
Finns det anpassade rum?
Finns det anpassade rum?

Vi erbjuder rum som delvis är anpassade för rörelsehindrade. Detta betyder att badrummet
är större och utan tröskel samt har en dusch där det finns en enklare duschpall.
I alla anpassade rum finns även larm i badrummet samt vid sängen.

Vi kan även låna ut vibrerande larm till personer med hörselnedsättning. 
Finns det gym/pool/bastu på hotellet?
Finns det gym/pool/bastu på hotellet?

Vi erbjuder ett välutrustat gym med konditionsmaskiner, multigym och fria vikter.
Herr- & dambastu samt ett relaxrum finns, tyvärr ingen pool eller jacuzzi. 
Ingår parkering?
Ingår parkering? 

Hotellet har närmre 200 parkeringsplatser som är kostnadsfri för dig som gäst.
Vi ankomst till hotellet får du ett parkeringsbevis.
Erbjuder hotellet WiFi?
Erbjuder hotellet WiFi?

Ja, alla gäster har tillgång till WiFi i hela hotellet. 
Boka rum

Rum 1

OK
   
Boka

Förändrade öppettider

På grund av de rådande omständigheterna har vi begränsade öppettider, vilka gäller tillsvidare. 
Du hittar våra nuvarande öppettider nedan. Vi tackar för er förståelse och hoppas att snart kunna erbjuda våra ordinarie öppettider. 

Reception & Gym                  

Reception
Dagligen     07.00 - 22.00

Gym
Dagligen     07.00 - 21.30

Restaurang

Måndag - Torsdag
17.00 - 20.00

Söndag 
Stängt*

Sen ankomst - efter 22.00

Naturligtvis går det bra att checka-in senare än klockan 22.00. Vänligen meddela oss detta så snart som möjligt via telefon eller mail så får du instruktioner om hur du går tillväga vid ankomsten. 
* Under receptionens öppettider erbjuds en enklare meny. 

Bra att veta

Fri parkering

Vi har många parkeringsplatser runt hotellet, självklart parkerar du som gäst hos oss alltid gratis på anvisad plats. 

För att nyttja vår fria parkering får du ett parkeringsbevis vid incheckning som du lägger i framrutan. 

Gratis wifi

Vi har wifi på hela hotellet.  Användarnamn och lösenord finns på plats.

Tider att ha koll på

Incheckning från kl 15:00.
Utcheckning fram till kl 12:00.
Senaste avbokning på bokningar med standardpriser kl 16:00 på ankomstdagen.
Gym öppet 07.00 - 21.30

Hitta till centrum

Best Western Eurostop är beläget cirka 3 km från Örebro centrum. Du kan enkelt ta dig till centrum från oss med både bil och buss!

Åker du bil, kör över E18 och följ skyltarna mot centrum.

Med buss kan du ta buss nummer 1 mot Mosås eller buss nummer 2 mot Brickebacken. Bägge stannar precis vid slottet. Tillbaka till hotellet tar du buss nummer 1 eller 2 mot Lundby och går av vid hållplatsen Eurostop.

På bussarna kan du enkelt betala med bankkort. Busstidtabeller hittar du
här

Parkering i centrum

Det finns flertalet parkeringsmöjligheter i centrum! 

Här hittar du information om parkering i Örebro.

Av- & ombokning

Fullständiga av- & ombokningsvillkor framgår av din bekräftelse. 
På den här sidan har vi även samlat lite information angående de vanligaste av- & ombonkingsvillkoren. Där hittar du också information om hur du kan av- & omboka en vistelse genomförd via en bokningspartner så som Booking.com, Expedia.com och Hotels.com. 

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2021 Best Western International, Inc. All rights reserved.