Av- & ombokningsvillkor

I och med rådande omständigheter förstår vi att du som gäst snabbt kan få ändrade resplaner vilket kan komma att påverka dig, varför vi justerat vissa av- & ombokningsvillkor för enskilda bokningar. Nedan finner du information om vad som gäller för just din bokning. 

För bokningar bekräftade innan den 19 mars 2020 gäller nedan: 
- Alla bokningar som är bekräftade till ordinariepris gäller kostnadsfri avbokning fram till och med kl. 16.00 på ankomstdagen. 
- Bokningar som beskrivs som "icke-återbetalningsbara" ex. Best Save, Early Web Special etc. bekräftade före detta datum, 19 mars 2020, gäller ordinarie bokningsregler. Vi hänvisar dig till reseförsäkring, hemförsäkring eller kreditkortsförsäkring, för återbetalning i samband med avbokning. 

För bokningar gjorda efter den 19 mars 2020 eller senare gäller nedan: 
- Alla bokningar som är bekräftade till ordinariepriser, gäller fortsatt kostnadsfri avbokning fram till och med kl. 16.00 på ankomstdagen. 
- Bokningar som beskrivs som "icke-återbetalningsbara" ex. Best Save, Early Web Special etc. kan ändra ankomstdatum utan kostnad men återbetalas ej och kan således inte avbokas. 

Villkor för ombokning av icke-återbetalningsbara bokningar: 
- Datum, antal nätter, rumstyp samt antal personer för bokningen kan ändras. 
- Vid en eventuell prisskillnad betalas mellanskillnaden direkt till hotellet. Resulterar ombokningen i ett lägre pris än det betalda, återbetalas ej mellanskillnaden. 
- Ombokning kan ske fram till och med kl. 16.00 på ankomstdagen. 
- Byte till annat Best Western hotell är inte möjlig. 

För bokningar genomförda via en bokningspartner som exempelvis Booking.com, Hotels.com, Expedia, Hotellpreminen eller HotelSpecials gäller ej ovanstående bokningsvillkor. Vänligen kontakta respektive partner för information om av- & ombokningsvillkor, kontaktuppgifter finner du nedan. 

Kontaktuppgifter till Bokningspartners

Booking.com

För att ändra eller avboka en vistelse, vänligen logga in på Booking.coms hemsida med ditt bekräftelsenummer och pinkod, vilka finns i ditt bekräftelsemail. 

Önskar du personlig assistans,
vänligen ring Booking.coms kundtjänst,
08 - 593 636 58 

Expedia

För att ändra eller avboka en vistelse, vänligen logga in på Expedias hemsida med ditt resplansnummer, vilket du finner i din bekräftelse samt den epostadress du angav vid bokningstillfället. 

Önskar du personlig assistans,
vänligen ring Expedias kundtjänst,
08 - 517 613 78

Hotels.com

För att ändra eller avboka en vistelse, vänligen logga in på Hotels.coms hemsida med ditt bekräftelsenummer och efternamn, så som du stavat det vid bokningstillfället. 

Önskar du personlig assistans, vänligen ring Hotels.coms kundtjänst, 08 - 502 520 25

Hotelspecials

För att ändra eller avboka en vistelse, vänligen följ den länk som finns i ditt bekräftelsemail. 

Önskar du personligservice,
vänligen ring Hotelspecials kundtjänst,
0771 - 145 145 

Hotellpremien

För att ändra eller avboka en vistelse, vänligen logga in på Hotellpremiens hemsida med ditt bokningsnummer, efternamn samt ankomstdatum. 

Önskar du personligservice,
vänligen ring Hotellpremiens kundtjänst, 0771 - 200 610.

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2020 Best Western International, Inc. All rights reserved.